Wiele osób szuka swojej drogi zawodowej imając się wcześniej różnych zajęć. Czasami warto podążać za marzeniami i spróbować, szczególnie jeżeli do tej pory wykonywało się mało ambitne prace. Pasjonatom pieczenia często poleca się prowadzenie kawiarni czy cukierni. Ale być może jest lepszy wybór, a dokładnie wykonywanie słodkiego cateringu na imprezy. Czy jest to dobry pomysł na biznes?
Nowość już nie taka nowa, czyli o modzie na cateringi
Moda często przychodzi do nas zza oceanu. Nie inaczej jest teraz – tam słodkie cateringi cieszą się powodzeniem i uznaniem już przynajmniej od dekady. Ale i w Polsce ta moda staje się bardzo widoczna. Prowadzenie zwykłej kawiarni czy cukierni jest już nieco oklepane, a bądźmy szczerzy konkurencja na rynku jest ogromna. Nieco inaczej wygląda sytuacja z prowadzeniem firmy cateringowej, która zajmuje się wykonywaniem deserów czy ciast. W tym przypadku rynek stoi otworem i trzeba przyznać, że jest szansa się na nim utrzymać. Tak naprawdę zapewne już niedługi i w tej dziedzinie będzie przeogromna konkurencja, jednak do tego czasu można już sobie wyrobić renomę, dzięki której będzie się już w zdecydowanie lepszej sytuacji niż firmy, które dopiero zaczynają.
Coś smacznego, coś pysznego, coś idealnego dla wyrafinowanego podniebienia
Wchodząc do pierwszej lepszej cukierni można zobaczyć za gablotą serniki, szarlotki, W-Z czy napoleonki, ale tak naprawdę te ciasta już są dosyć oklepane. Dodatkowo występuje jeszcze jeden problem, a mianowicie trudno znaleźć cukiernię, oferującą wysoką jakość wypieków, które smakują jak domowe. Niestety „idąc w ilość” często zapomina się o jakości. Oczywiście to zrozumiałe, że prowadząc firmę chce się na niej zarobić, jednak nie oznacza to, że ma się prawo do windowania cen, szczególnie, że produkty są raczej średnio smaczne. Owszem są jeszcze cukiernie, w których można znaleźć wyjątkowo pyszne ciasta, ale niestety jest ich dosyć mało. Zresztą mało kiedy w takich miejscach można znaleźć wyjątkowe wyroby, które się wyróżniają. A jednak zapotrzebowanie na rynku na coś nowego jest duże. Pomyślcie, że coraz większą popularnością cieszą się słodkie stoły. Zamawiane są nawet z okazji urodzin czy ukończenia studiów, ale jednak nie w każdym mieście można znaleźć firmę, która oferuje słodki catering, stąd warto wejść na ten rynek. Oczywiście potrzebne jest szczęście, ale przede wszystkim smak i pomysły na łakocie, które będą się wyróżniać smakiem, ale i estetyką.
Przygotowania czas zacząć
Firmę trzeba rozreklamować, ale w dobie Internetu i popularności mediów społecznościowych nie jest to wcale trudne. Bardzo dobrym wyborem jest prowadzenie Fb, na którym można zamieszczać zdjęcia swoich realizacji. Następnie warto zaoferować klientom dowóz do domu, co także jest mile widziane i bardzo pozytywnie oceniane. Tutaj musicie zapatrzyć się w różne kartony, można zastosować modele zdobione, kolorowe czy dekoracyjne. Z kolei w przypadku bardzo delikatnych wypieków polecamy dedykowane pojemniki do ciast. Warto też wybrać papierowe patery, na których znajdują się np. muffinki. Dzięki temu zamawiający zaraz po odbiorze zamówienia może postawić je na stole, bez konieczności przekładania na kolejne talerze. A więc można wtedy wypieki od razu zaserwować.
Jakość na miarę oczekiwań
Aby wyróżnić się na rynku trzeba pamiętać, że sukces można osiągnąć tylko ciężką pracą. Ale na to składa się nie tylko ciągłe dopracowywanie swoich przepisów, lecz także korzystanie z wysokiej jakości produktów, bo na tym nie można oszczędzać. Musicie mieć też pewność, że słodkości, które docierają do klientów są nieuszkodzone. Co oznacza, że ten najdelikatniejszy powinien znajdować się w mocnym pojemniku do ciasta. Oczywiście nie możecie zapominać o dekoracjach, bo przecież je się także oczami. A więc zdobienia muszą sprawiać, że wypieki będą zaskakiwać i przyciągać uwagę.
Oferowanie słodkiego cateringu to świetny pomysł na biznes. Ale oczywiście wymaga wcześniejszej inwestycji, choć w tym przypadku inwestycja nie będzie bardzo kosztowna. Pamiętajcie, aby cały czas dokształcać się i jednocześnie być otwartymi na sugestie klientów.